IT-asiantuntijapalvelut
Päivitetty 06.01.2023
Sisällysluettelo
IT-asiantuntijapalvelut
IT-asiantuntijapalveluiksi voidaan tulkita monenlaisia asioita, kuten prosessien kehittämistä ja tiedonhallintaa, mutta näitä asiakokonaisuuksia hoitaa organisaatioissa usein tietohallinnosta irralliset osastot, kuten laatu- sekä raportointiosastot, koska ne ovat erillisiä erikoisosaamisalueita ja siksi ne on eritelty myös omiksi palveluikseen Iltanen Consultingin tarjoomassa. IT-asiantuntijapalvelut ovat puolestaan luokiteltu erikseen yksityishenkilöille ja yrityksille tarjottaviin palveluihin, koska niiden sisällöt poikkeavat merkittävästi toisistaan.
Palvelut yksityishenkilöille
Yksityishenkilöille Iltanen Consulting tarjoaa apua puhelimiin, tabletteihin ja tietokoneisiin liittyvien ongelmien ratkonnassa. Ongelma voi olla vaikkapa, että tietokone ei yhdistä nettiin tai että puhelin pitäisi vaihtaa toiseen. Olipa ongelma mikä tahansa, niin voit soittaa numeroon 0449742653 hintaan 1 €/min (+alv. & pvm.), niin saat apua. Voit myös halutessasi kuvailla ongelman sähköpostilla tai lomakkeella, jonka jälkeen toimitan sinulle työmääräarvion ongelman ratkaisemiseksi.
Yhteydenotto on riskitöntä, sillä mikäli toteamme, että emme pysty auttamaan sinua ongelmassasi, emme veloita mitään. Otamme nämä tapaukset oppimiskokemuksina, emmekä täten veloita opiskelustamme teitä.
Esimerkki yhteydenotto- ja konsultointiketjusta
- Soita numeroon 0449742653
- Kerro ongelmastasi
- Ratkotaan ongelma saman tien puhelimitse tai sovitaan tarkemmasta avustusajankohdasta
Ongelmaa voidaan ratkoa, joko puhelimitse, sähköpostitse, etäyhteyksien avulla ja tarvittaessa myös paikan päällä. Mikäli ongelman ratkonta edellyttää paikan päälle tuloa, niin veloitamme ongelmanratkontakulun (1€/min) lisäksi kilometrikorvauksen, joka on 50 snt/km.
Iltanen Consulting tarjoaa ongelman ratkonta-avun lisäksi myös neuvontaa mm. seuraavissa asiakokonaisuuksissa;
- Valokuvien ja videoiden taltiointi
- Yksityishenkilön tietoturva (mm. virusten torjunta, salasanojen suojaus, suojautuminen hakkereilta)
- Yleinen digineuvonta – Kysy ja me vastaamme
Palvelut yrityksille
Yrityksille Iltanen Consulting tarjoaa organisaatioympäristöön soveltuvia IT-asiantuntija-/konsultointipalveluita, jotka voivat sisältää niin neuvontaa, sparrailua, arkkitehtuurisuunnittelua kuin kädet savessa tekemistä. Ota yhteyttä, niin keskustellaan, kuinka voisimme parhaiten auttaa organisaatiotanne. Yhteydenotto on riskitöntä, sillä mikäli toteamme, että emme pysty auttamaan sinua ongelmassasi, emme veloita mitään. Otamme nämä tapaukset oppimiskokemuksina, emmekä täten veloita opiskelustamme teitä.
Asiantuntemusta löytyy listatuista asiakokonaisuuksista. Voisiko asiantuntemuksestamme olla apua yrityksesi hankkeissa?
Asiantuntemuslista
- Järjestelmähankkeet
- Integraatiot
- IT-tukipalvelut
- Kyber- ja tietoturva
- Laadunhallinta
- Myynti ja markkinointi
- Organisaatioiden hallinnolliset toiminnot
- Projektien hallinta
- Raportointi ja tiedonhallinta
- Strategiatyö
- Tietosuoja
Järjestelmähankkeet
- Tarvemäärittelyt
- Kilpailutus ja neuvottelut
- Järjestelmävaihdokset (ATJ, CRM, ERP, MTH yms.)
- Muutoksenhallinta
- Vaikutustenarviointi
Integraatiot
- Integraatioiden suunnittelu ja kehitys (FTP, SFTP, ODBC, SOAP, REST yms.)
- Integraatioalustojen hallinta (ADF, Frends yms.)
IT-tukipalvelut
- Lähi- ja etätukipalvelujen järjestäminen
- IT-laitepalvelut (hankinta, esiasennukset; Autopilot, SCCM, huolto, hävitys)
- IT-laitehallinta ja ryhmäkäytännöt (Intune MDM, Group Policy)
Kyber- ja tietoturva
- Kyberturvan kehittäminen (kyberpuolustus, kyberturvallisuuden kerrokset; verkot, laitteet, sovellukset, data)
- Tietoturvallisuuden hallintajärjestelmät ja viitekehykset (ISO27001, NIST, CIS yms.)
- Tietoturvan käytännönhallinta (mm. palomuurien, palvelinten, käyttöoikeuksien, tietoliikenneverkkojen hallinta ja valvonta).
Laadunhallinta
- Laadunhallinta (auditoinnit, PDCA-toiminta, prosessit, toimintakäsikirjat yms.)
- Standardit (ISO9001, ISO14001, ISO45001, ISO50001)
Myynti- ja markkinointi
- Kannattavuuslaskelmat
- Laskutus
- Markkinointi ja myynnin kehitys
- Tuotteistus ja palvelumuotoilu
Organisaatioiden hallinnolliset toiminnot
- Prosessien määrittely ja kuvaaminen
- Organisaatiorakenteiden, roolien ja vastuiden määrittely ja kuvaaminen
- Palveluiden tuottaminen ja järjestäminen (sis. kotiutus vs. ulkoistus)
- Kannustinmallit, tulospalkkiomittaristot
Projektien hallinta
- Projektien suunnittelu, määrittely, toteutus
- Projektinhallinta eri rooleissa; projektityöntekijä, projektipäällikkö, ohjausryhmä, projektin omistaja
Raportointi ja tiedonhallinta
- Raportoinnin kehittäminen
- Dokumenttienhallinta ja intrajärjestelmät
- Tiedolla johtaminen
Strategiatyö
- Teknologiavalinnat
- Tiekarttojen laadinta
- Tavoitemäärittelyt ja seurantamllien luonti, tuloskortit
Tietosuoja
- Henkilötietojen käsittelysopimukset
- Tietosuojan hallintajärjestelmän suunnittelu, kehitys ja ylläpito
- Valtakunnallisen tietosuojalain sekä EU:n GDPR-direktiivin mukainen toiminta